Socialno podjetje odlikujejo tri nujne sestavine:

  1. podjetniška ideja, ki je temelj vsakega podjema, rešuje akutni družbeni problem in vsebuje poslovni model, ki zagotavlja finančno vzdržnost podjetja in dobiček,
  2. organizacijska struktura podjetja temelji na demokratičnih načelih in na enakopravnosti vseh zaposlenih,
  3. podjetje deluje po načelih re-profitnosti – dobiček vlaga nazaj v lastno dejavnost.

Tomaž o socialnem podjetništvu za časnik Delo

Muhammad Yunus o modelu socialnega podjetja

Poglej si video Muhammada Yunusa, začetnika socialnega podjetništva in dobitnika nobelove nagrade za mir, ki pojasni njegove vidike ter zanimivo zgodbo. Tudi Uspešen podjetnik podpira njegovo filozofijo socialnega podjetništva.

Bistvo socialnega podjetništva je uporaba podjetniških veščin pri reševanju družbenih problemov. Socialni podjetniki so ljudje, ki so občutljivi na družbeno neravnovesje. Zaznajo in definirajo družben problem in poskusijo najti rešitev, ki v sebi nosi podjetniško logiko. Korist obče skupnosti postavijo pred svoje osebne koristi, ker jim največ pomeni dejstvo, da njihovo delo koristi širši družbi. Podjetniški princip delovanja oblikovan v socialno podjetje jim omogoča financiranje, ki pa zagotovi trajnost in razvoj takšnega podjetja.

Več o socialnem podjetništvu si lahko prebereš tudi v članku na portalu Mladi podjetnik, vabljen si pa tudi h ogledu zgornjega prispevka.